הפריחה המרשימה של היינות הישראליים בשנים האחרונות
לרוב, ישאל מצטיירת לנו כמדינה צנועה שאין לה הרבה מה להציג מול מוצריו של העולם הגדול (למעט מוצרי הייטק שבהם אנו מראים לכל העולם את עוצמתו של המוח היהודי ואת היצירתיות של הישראלי הממוצע). אך אם אנו מדברים על יינות ישראלים, הרי שהתמונה מרוממת וגורמת לגאווה גדולה לכל חובב יין בארץ.
את גידולה המרשים של תעשיית היין הישראלי לא צריך להתאמץ כל כך כדי לראות. מספר היקבים שבהם אנו נתקלים בגולן בגליל, בשומרון ובעוד אזורים אחרים בארץ, מעיד היום לא רק על כמות מרשימה אלא על איכות גדלה והולכת של היינות המופקים. בנוסף, יינות ישראלים זוכים בלא מעט פרסים בתחרויות בעולם וגם היקפי הייצוא עולים ועולים.
כהוכחה לכך זכו יינות היקבים יתיר, רמת הגולן, צרעה וקסטל בציונים גבוהים 91-93 בדירוג שנעשה על ידי מבקר היין המשפיע ביותר בעולם – רוברט פארקר. זכייה מרשימה נוספת ניתנה ליקב TRIO בתחרות יין עולמית של המגזין DECANTER ליין הטוב ביותר המגיע מיבשת אסיה והרשימה ארוכה עוד יותר כשמדובר בתחרויות יין פחות נוצצות
עוד הוכחה לפופולאריות של יינות הארץ
מי שלא מספיקה לו כמות היקבים ומספרם העצום של יינות ישראלים על מדפי החנויות, רשתות השיווק, בירידים ובשווקים, מוזמן להכיר את נתוני הייצוא המחמיאים שמציגים ייננים מרחבי הארץ וגופים שעוסקים בתחום. המספרים מציירים מצב נהדר שבו יש עניין גובר והולך ביינות הישראלים מצדם של לקוחות רבים בעולם.
חשוב להבין שישראל הופכת להיות חלק משמעותי בייצור היין בעולם ובהגעתו למקומות שבו אנשים שמבינים ביין נהנים מהמוצר הישראלי המשובח. יפה גם לראות כיצד לארץ מגיעים מדריכי יין נחשבים מהעולם שמגיעים להתרשם מבציר כזה או אחר, לייעץ בבניית מותג מוצלח, לטעום את החידושים הישראלים בתחום, ובכלל ליהנות מיין טוב.
ייצוא הולך ומתגבר למגוון יעדים בעולם
אם דברנו קודם לכן על מספרים שקשורים לייצוא הישראלי המרשים בשנים האחרונות, הרי שנשמח לדעת כי יותר מחצי מהייצוא של היין הישראלי מגיע לארצות הברית הגדולה. בין אם מדובר על יהודים שגרים בארה"ב ומחפשים את היין שיזכיר להם את ארץ הקודש, ובין אם מדובר על ישראלים שהיגרו לאמריקה ואוהבים את הטעם הישראלי, הרי שהתוצאה זהה והייצוא מרשים.
חשוב להבין שהייצוא שגדל משפיע לטובה לא רק על יקבים גדולים שכבר ביססו את עצמם בתעשייה הישראלית, אלא גם על יקבי בוטיק ששמחים לגדול ובכך להישאר בסביבה ולא להיסגר חלילה בגלל מצוקות כספיות. כך, הפופולאריות של היינות הישראלים בחו"ל היא לא רק עובדה קיימת שנחמד להתגאות בה אלא שהיא גם חשובה לכלכלה הישראלית.
